Prvič objavljeno na nkolimpija.com 27. januarja 2007
Franci Zavrl. Iz velike družine Zavrlovih. Dober poslušalec in zbiralec znanja. Novinar in urednik Radia Študent. Urednik Mladine. Tisti Z v JBTZ. Tisti podjetnik, ki nam je prvi “prodal” piarovstvo. S tem, da se je najprej sam “prodal” piarovstvu. Tisti bržkone prvi predsednik nove Olimpije.
Zna biti Olimpija tržno zanimiva, kdo vse bo sponzor v novem obdobju, kateri športni cilji naj se zasledujejo, v kakšnih odnosih sta si s pravkar izbranim županom, ali se splača odpirati nove in nove fronte s spori z drugimi … vse to si preberite v intervjuju.
Kakšna je vaša petletna vizija za prihodnost kluba?
Olimpijo nameravamo ponovno organizirati v klub, kakršnega si glavno mesto zasluži. Sem zagovornik organske rasti, kar pomeni, da mora klub rasti na vseh ravneh – od članskega moštva do najnižjih selekcij. Le na ta način bomo lahko ponovno postali močan in pomemben klub. Sicer pa bom vizijo in program kluba podrobneje predstavil na skupščini kluba, ki bo 15. novembra.
Kako gledate na delovanje kluba v okvirih zakona o društvih? Vidite dolgoročno kakšno drugačno rešitev (d.d., d.o.o.)?
Že v statutu kluba je zapisano, da lahko klub ustanovi gospodarsko družbo. Glede na trende v Evropi in izkušnje pri nas, je bolj smiselno prvo moštvo organizirati v sklopu gospodarske družbe. Vsekakor pa bo pri tem potrebno upoštevati vse kriterije, ki so povezani z licenciranjem klubov. Kar se tiče gospodarske družbe, ti pravijo, da mora biti klub najmanj 51-odstotni lastnik te družbe. Če bomo iskali partnerje v tej gospodarski družbi, bodo to vsekakor ugledna slovenska in ljubljanska podjetja.
Koliko zanimanja ste vložili v sestavo statuta, ki ga pripravlja vaša pravna služba?
Poznam ustroje velikih klubov, logiko in zakonitosti delovanja kluba. In tako smo zastavili tudi novi statut.
Zakaj menite, da je statut potrebno spremeniti oz. v katerih točkah se vam je zdel dosedanji posebej sporen?
Najprej smo ga morali uskladiti z novim Zakonom o društvih. Sporen se mi sam po sebi ni zdel, novi pa že definira tudi sestavo izvršnega odbora.
Koliko tekem Olimpije v slovenski ligi ste si ogledali?
Če sem iskren, na tekme doslej nisem hodil veliko. Težko mi je bilo namreč gledati Olimpijin propad. Sem pa bil na tekmi, ko je NK Bežigrad premagal Arne Tabor 69.1
1Prva prijateljska tekma po bankrotu, ko je Olimpija avgusta 2005 premagala Tabor 69 4:0 za Bežigradom. (Opomba: MZ)
Ali bo proračun v letošnji sezoni res povišan oz. koliko milijonov tolarjev bo znašal? Zakaj menite, da je povečanje potrebno?
Proračun bo tolikšen, da bo omogočal normalno delovanje kluba. Računam, da bi s pomočjo novih in obstoječih sponzorjev letni proračun kluba zvišali na približno 30 milijonov tolarjev. Z dodatnimi sredstvi bomo klubu omogočili normalno rast in razvoj. Poleg igralskega dela tu mislim tudi na ureditev osnovne infrastrukture.
Kakšen proračun pričakujete v prihodnji sezoni (tretja liga)?
O natančnih številkah še težko govorim, saj moramo najprej zaključiti letošnjo sezono. Vsekakor pa bo klub v vsaki višji ligi potreboval več sredstev.
Kakšen se vam zdi smiseln proračun za klub, ko bo nekoč spet igral v prvi ligi?
Zelo težko govorim o proračunu kluba, ko bo igral v prvi slovenski ligi. Mislim, da moramo pričeti počasi in načrtno ter ne prehitevati dogodkov. Dejstvo je, da trenutno igramo v četrti ligi in čaka nas še veliko dela, da se vrnemo tja, kamor klub sodi – v prvo slovensko ligo, saj ničesar ne smemo jemati za samoumevno. Letni proračuni trenutno najboljših slovenskih moštev se gibljejo od približno 400.000 evrov, pa tudi prek milijon evrov. Ko bo tudi Olimpija igrala v prvi ligi, ji bomo zagotovili toliko sredstev, da bo klub lahko normalno deloval in dosegal vrhunske rezultate.
Olimpija je prepoznavno ime, povezano z mestom Ljubljana.
Ali je lahko Olimpija sponzorsko (ne donatorsko) zanimiva in profitabilna za vlagatelje?
Zakaj pa ne? Olimpija je prepoznavno ime, povezano z mestom Ljubljana. Res je, da je izgubila nekaj ugleda, vendar sem prepričan, da se z dobrim delom in strateškim vodenjem ugled da povrniti in s tem tudi ponovno vzbuditi interes za vlaganje v klub.
Kdo so že potrjeni sponzorji kluba in za kakšno razdobje se bodo sklepale pogodbe?
Za letošnjo sezono imamo trenutno potrjeno sodelovanje podjetij Duol, ki bo glavni sponzor, Mercator, KD Group, Orka, Europlakat, Pristop, Adriatic Slovenica, Fit Šport in Športni center Triglav. O vsebini in podrobnostih pogodb se s sponzorji pogovarjamo individualno.
Koliko ste seznanjeni s problematiko mladinskega pogona?
Stanje v klubu poznam. Z lansko odločitvijo Nogometne zveze Slovenije, da se, kljub prošnji, ki jo je klub posredoval na to zvezo, vse selekcije “vrže” v najnižji rang tekmovanja, je ogromno otrok odšlo v druge klube. Mladinske in kadetske selekcije klub ni imel. Letošnjo tekmovalno sezono je začel z vsemi selekcijami. Po pogovoru z Alešem Remihom je želja v letošnji sezoni, da se vsaj eni od selekcij od U-14 ali U-18 uspe uvrstiti v višji rang tekmovanja. Trenutno sta po prvem delu še obe selekciji v “igri” za takšen uspeh.
Kdo je z vami vzpostavil kontakt za prevzem predsedniške funkcije?
S klubom sem koketiral že dlje časa. Na svoji poslovni poti sem si pridobil veliko dragocenih izkušenj in poznanstev, ki bi jih sedaj želel uporabiti pri vodenju kluba.
Ali Aleš Remih tudi v vaši vodstveni strukturi ostaja direktor kluba?
Ja, seveda. Sedanji strokovni ekipi zaupam in mislim, da ni razloga, da bi jo spreminjal.
Ali je Primož Gliha po vašem mnenju primeren kandidat za dolgoročno rešitev na klopi kluba?
Primož Gliha je zagotovo med tistimi, ki so najzaslužnejši za prepoznavnost kluba in rezultate prvega moštva. S tem, da je za igranje v prvem moštvu pridobil tako velika imena, kot so Čeh, Pavlin, Milinović, Pate, Ubavić in ostali, je vsekakor za klub velika stvar. Seveda se želim z njim najprej tudi osebno spoznati, saj v zadnjem mesecu, odkar je del mene povezan tudi s klubom, tega še nisem uspel. Vsekakor pa, če bo v njegovem interesu, bo s klubom še naprej sodeloval.
Kako gledate na vlogo športnega direktorja v klubu?
Vsak resen športni klub potrebuje športnega direktorja, ki skrbi za pravilen izbor in selekcioniranje igralcev. Glede na to, da trenutno klub še nima postavljenih osnovnih organov za svoje delovanje, bomo najprej storili to. Vsekakor pa bo v klubu v prihodnosti deloval tudi športni direktor.
Ali boste klubski PR skušali dvigniti na klubu primerno raven? Ali menite, da lahko ljudje, ki niso povezani z bazo, seznanjeni s položajem oziroma niso ljubitelji nogometa uspešno opravljajo to nalogo/delo?
Kot veste, prihajam iz Pristopa, ki je največja agencija za odnose z javnostmi v Sloveniji, kar pomeni, da lahko na tem področju, skupaj s svojimi sodelavci, veliko naredim za klub. Seveda sem prepričan, da klub potrebuje in mora imeti urejene profesionalne odnose z različnimi javnostmi, kar pomeni imeti zgrajen odnos tako z mediji kot igralci, tako z navijači kot mestnimi oblastmi. Zelo pomembno je, da klub dobro funkcionira tudi na tem nivoju, sicer se lahko kaj kmalu zgodi, da je ves ostali trud zaman … Sam bom vedno odprt za konstruktivne predloge, za stvari, ki jih še lahko izboljšamo.
Kakšen je vaš odnos z vladajočo državno strukturo?
Nobena skrivnost ni, da poznam veliko ljudi in poznam tudi ljudi v vladajoči strukturi. Z njimi imam korektne odnose in naredil bom vse, da bom z njimi odnose vzdrževal tudi v dobro kluba.
Kakšen je vaš odnos z mestno oblastjo?
Ko je bil Zoran Janković predsednik Mercatorjeve uprave, je Pristop z Mercatorjem sodeloval na različnih komunikacijskih področjih. V tem času sva se dodobra spoznala, stike pa sva ohranila tudi po tem, ko je odšel iz Mercatorja. Lahko rečem, da imava nekako fer odnos.
Kako gledate na dogajanje pri NK Factor, ki želi v naslednji sezoni nastopati pod imenom Olimpija 2006?
Nerad se zapletam v javne polemike, ker mislim, da ne vodijo nikamor. Mislim pa, da je jasno, čigavo je ime Olimpija, in v klubu bomo naredili vse, da ga pridobimo nazaj.
Ali se zavedate preprek pri preregistraciji imena društva iz NK Bežigrad v NK Olimpija?
Seveda se jih zavedam, zato pa smo tudi izredno pazljivi. Ne bi namreč želel, da na nas padejo vsi dolgovi Olimpije, ki so se nabirali skozi vsa leta. Žal je tako in iščemo najprimernejše rešitve, ki nam bodo omogočile nadaljnji razvoj kluba. Sami pa veste, da je ta klub ponovno pričel na začetku in si bo svoj ugled izboril s svojimi lastnimi rezultati in brez tuje pomoči.
Ali se vam ne zdi, da brez predstavitve programa pred izvolitvijo za predsednika društva podcenjujete navijače kluba?
Nikogar ne želim podcenjevati in to še zdaleč ni moj namen. Odprt sem za kakršnekoli predloge in sodelovanje in z navijači resnično želim dobro sodelovati. Svoj program bom predstavil na skupščini kluba, prav tako pa želim, da predstavniki navijačev aktivneje sodelujejo tudi v upravnem in nadzornem odboru kluba. Sam se zavzemam za popolno transparentnost na vseh nivojih in takšna je tudi moja filozofija, ki me spremlja pri svojem vsakodnevnem delu. Pri Olimpiji ne bo nič drugače.